راه اندازی رستوران و نکاتی بعد از آن

در صنعت رستوران داری این یک حقیقت پذیرفته شده است که نیمی از رستوران ها در یک سال اول فعالیتشان پس از راه اندازی تعطیل می شوند. اگر شرایط نا مساعد اقتصادی را هم در نظر بگیریم، مدیریت یک رستوران موفق سخت تر خواهد شد. اگرچه با برنامه ریزی دقیق و اجرای هوشمندانه آن می توانید به استاد مدیریت رستوران های موفق تبدیل شوید پس حتما بعد از راه اندازی رستوران خود به این نکات توجه فرمایید.

جهت راه اندازی رستوران با کارشناسان راه انداز رستوران شرکت تماس حاصل فرماییید تا علاوه بر دریافت پاسخ هرگونه سوالات شما از مشاوره صفر تا صد راه اندازی کاملا رایگان بهرمند شوید.

راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران

1- همه چیز به وجه تمایز بر می گردد

به یک دلیل محکم نیاز دارید تا مشتریان به رستوران شما سری بزنند، مشتری دائمی شما شوند و یا حتا در دایره روابط اجتماعیشان در مورد رستوران شما صحبت کنند. وجه تمایز شما می تواند یک بشقاب مخصوص، سرآشپز مشهور، قیمت مناسب یا فضای کلی رستوران باشد که در منو، دکوراسیون داخلی و لباس کارکنان نمود پیدا می کند.

2- اجازه ندهید هزینه ها به کارتان لطمه بزند

رستوران ها هزینه های ثابت (اجاره، حقوق کارکنان) و هزینه های متغیر (هزینه آب، برق و گاز، خرید مواد اولیه آشپزخانه و …) را دارند. نکته طلایی برای ایجاد حاشیه سود مناسب این است که این هزینه ها را بدون اینکه به کیفیت رستوران لطمه بزند، کاهش دهید.

جهت خرید تجهیزات رستوران صنعتی با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

مواد غذایی را از بهترین تأمین کنندگان که تخفیف قابل توجهی به شما می دهند تهیه کنید. لامپ های کم مصرف و شیر های کاهش دهنده مصرف آب می توانند کمک بزرگی به شما کنند.

3- مراقب انبار باشید

انبار آشپزخانه شما نه تنها باید به خوبی پر شود، بلکه کارکرد دقیق و منظمی هم داشته باشد. لیست انباری تهیه کنید که بسته به بزرگی و کوچکی رستورانتان به صورت روزانه، هفتگی یا دو بار در هفته به روز شود.

لیست مواد پر مصرف و کم مصرف در ساعت های پیک شلوغی و ساعت های خلوت تر را آماده کنید. این کار به شما کمک می کند بدون اینکه بیش از حد ذخیره کنید انبار را شارژ کرده باشید. ترازو ها و ابزار های اندازه گیری را بازرسی کنید و قیمت های روز بازار مواد غذایی را داشته باشید.

4- کارکنان را آموزش دهید و آن ها را راضی نگه دارید

ممکن است غذا، دکور و مبلمان شما عالی باشد، اما اگر کارکنان رفتار گستاخانه داشته باشند یا لباس کثیف و کهنه بپوشند، در ذهن مشتریان شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. همچنین اگر حدی از مسئولیت پذیری و قابل اتکا بودن وجود نداشته باشد با عث هرج و مرج در آشپزخانه می شود. برای هر کار مانند سرو غذا، تمیز کردن میز، مدیریت انبار و … مسئولیت ها و دستورالعمل های واضحی معین کنید. به کارکنانتان بیاموزید تا به مشتریان حس خوبی منتقل کنند، همچنین موارد اضطراری مثل قطع برق یا آتش سوزی را رفع و رجوع کنند.

راه انداز رستوران

راه انداز رستوران

شما از کارمندان انتظاراتی دارید، آن ها هم همینطور. حیاتی است که کارکنان را خوشحال و با انگیزه نگه دارید. آن ها را شریک خود بدانید، دستمزد مناسبی پرداخت کنید، ایمنی و بهداشت محیط کار را تأمین کنید، مرخصی را حذف نکنید و پاداش و پیشرفت شغلی در نظر بگیرید.

5- مشتری پادشاه است

ممکن است پیش بیاید که مشتریان از تجربه رستوران شما خشنود نباشند. این نارضایتی می تواند به خدمتکار یا مدیر سالن منتقل شود یا به شکل یک نظر منفی در شبکه های اجتماعی در بیاید. تبلیغات منفی بسیار زیانبار است. توجه داشته باشید که با صحبت کردن با مشتری، دقیقا به نکته ای که ایجاد نارضایتی کرده برسید. در عذرخواهی مردد نباشید و به سرعت خطاهای خود را تصحیح کنید.

6- مشکلات قانونی را رفع کنید

همیشه مجوز ها و مدارک قانونی را در دسترس داشته باشید. موازین اداره بهداشت را رعایت کنید. هیچ چیز بدتر از تعطیلی های قانونی و پلمب شدن به نام و برند شما آسیب نمی زند.

7- از اینکه خودتان را بهترین بدانید احساس شرم نکنید

صنعت رستوران بازی نمایشگری است. اگر در مورد اینکه چه کسی و به چه خوبی هستید تبلیغ نکنید، باید منتظر میزهای خالی رستوران باشید. تبلیغات و بازاریابی قوی را برنامه ریزی کنید که هدفش ایجاد شایعه و سر و صدا در مورد رستوران شما باشد. شبکه های اجتماعی مهمترین ابزار شما هستند.

8- به جزییات اهمیت بدهید

در حالیکه تمام موارد را رعایت کرده اید ممکن است باز هم در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان شکست بخورید. دلیلش شاید جزییاتی باشد که در نظر نگرفته اید یا برای موفقیت رستورانتان مهم ندانسته اید. چیزهایی مثل دستمال سفره یا قاشق و چنگال لکه شده، اثر انگشت چرب روی منو، سرویس بهداشتی کثیف، نبود دستمال کاغذی، نمک و فلفل روی میز و …

راه اندازی رستوران

در آخر اینکه مهمترین نقد به کارتان، نقدهای خود شماست. خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید چه چیزهایی در مورد کار شما جالب و چه چیزهایی ناخوشایند است.

نکاتی قبل از راه اندازی رستوران